AR (Augmented Reality) is een techniek die we steeds vaker in de praktijk tegenkomen. Maar wat is het precies? En hoe kan jij het toepassen op jouw bedrijf? Wij vertellen je meer.
Wat is Augmented Reality (AR)?
In Nederland noemen we het ook wel toegevoegde realiteit. AR is een extra laag die getoond kan worden over de ruimtes waar jij je bevindt. Dit kan door middel van een bril, smartphone of gewoon op de tv. Een bekende AR toepassing op tv is de buitenspellijn bij voetbal of de naamkaartjes/statistieken die meebewegen met de speler.
Toepassingen AR voor je bedrijf
Augmented reality kan een aantal mooie toepassingen bieden voor je bedrijf om jouw doelgroep te overtuigen.
Product in ruimte
Grote bedrijven zoals IKEA spelen hier al op in, bij het product klik je op ‘toon in ruimte’ en je camera wordt geopend. Vervolgens scant je camera de ruimte waar je in staat om ervoor te zorgen dat het product op schaal getoond zal worden. Perfect om snel te kijken of het meubel goed staat bij de vloer.
Personage
Wat is mooier dan het personage dat jouw merk representeert, te plaatsen in de woonkamer van jouw doelgroep? Laat het allemaal iets dichter bij komen om zo je klanten binnen te halen.
AR voor jouw bedrijf
Interesse gekregen in de mogelijkheden van Augmented Reality? Neem vrijblijvend contact met ons op om mogelijke toepassingen voor jouw bedrijf te bespreken!