Imago van je bedrijf
Bij veel bedrijven wordt er al snel een beeld gevormd. Professioneel, (on)realistisch, vertrouwd etc. Vele factoren spelen hierbij een rol. Neem bijvoorbeeld Bol.com op social media. Ze plaatsen berichten die reacties uitlokken, vervolgens reageren ze op de comments en worden de berichten populair. Door deze tactiek zet je je bedrijf neer en geef je het een imago. Lees hieronder meer voorbeelden en tips!
Bij het creëren van je huisstijl laat je eigenlijk al zien wat voor bedrijf of persoon je bent. Kleuren en icoontjes zeggen al veel. Denk daarom goed na over hoe jij jezelf en/of het bedrijf wil neerzetten. Er is geen goed of fout, maar je wilt natuurlijk geen verkeerde indruk achterlaten. Laat je ook zeker inspireren door andere bedrijven, dan komt er zeker uit wat jij voor ogen hebt!
Adverteren
De manier van adverteren maakt ook veel uit bij het imago. Hoe vaak hoor je wel eens: ‘’Van die grappige reclame’’ of ‘’Hij van de vervelende advertenties’’. We weten dat leuke of irritante reclames de aandacht trekken, maar dit heeft ook zeker invloed op de uitstraling van je bedrijf. Hou dit dus in de sferen van het bedrijf en onthoud: negatieve aandacht, is ook aandacht! Laat dit dan niet ten kosten gaan van je imago!
Social media
Zoals eerder genoemd doet Bol.com veel via social media. Natuurlijk kan je er ook niet omheen. Wees ook niet bang om actief te zijn en te reageren onder berichten. Interactie is belangrijk! Mensen vinden het leuk als je reageert en repost, ook dit kan weer op jouw manier!
Uitstraling
Laat je bedrijf stralen! Het verdient aandacht om het te laten groeien. Benieuwd wat Dotbrand voor je kan doen? Neem gerust contact en neem een kijkje op onze Dienstenpagina.