Wat staat er in een contentplan?
Om alle content van je bedrijf regelmatig te maken én te plaatsen, komt een contentplan heel erg van pas. Het is belangrijk om je bedrijf vaak genoeg te laten zien aan je volgers en/of klanten. Maar wat is het en hoe maak je een contentplan? We leggen het voor je uit.
Doel van content
Per onderneming is het doel van de content erg verschillend. Ga bij jezelf langs wat je wil delen met je volgers. Wil je ze informeren, amuseren of overtuigen? Misschien wil je wel meer, zorg er dan voor dat hier een afwisseling in zit. Bepaal op elke manier je dit gaat brengen, bijvoorbeeld serieus of met een meer lollige kant. Stel dus een doel voor je content, dan ben je al op de goede weg.
Strategie
Het doel van de content moet natuurlijk in werking worden gebracht. Een strategie gaat je hiermee helpen om je content op een logische manier te delen. Je kunt met behulp van een creatief bureau een strategie op maat laten maken. Zo blijft de content voor jou relevant om te delen en voor je publiek om te ontvangen.
Contentplanning maken
Om met regelmaat te blijven posten, kan een planning je goed op weg helpen. In het plan zet je je onderwerpen die je wil gebruiken voor je content. Je zet op een rijtje over welk onderwerp het gaat, het doel, welk kanaal en wie er verantwoordelijk voor is. In het overzicht wordt duidelijk hoe het bedrijf zich zal uiten op alle platformen, hierdoor wordt het makkelijker om te blijven posten en je publiek op de hoogte te stellen van jouw bedrijf.
Hulp nodig bij het maken van een contentplanning en/of strategie? Neem vrijblijvend contact met ons op! Klik hier om in contact te komen.